שאלות נפוצות
אם יש לך שאלות בנוגע למשרד, כאן אפשר למצוא את הנפוצות ביותר, וכמובן שגם את התשובות.
תחילת העבודה
ברגע שבו נפלה ההחלטה – אני רוצה לפתוח עסק. נכון, ישנם שיקולים ושלבים בדרך להחלטה כזו, ואני תמיד כאן כדי לסייע בשאלות ולעזור גם טרם הפגישה.
לא. הפגישה הראשונה היא ללא תשלום.
הפגישה הראשונה מתקדמת בעיקר בהבנת הפעילות העסקית, הגדרת הצרכים וביצירת תכנית עבודה לפעילות השוטפת.
תהליך עבודה
יש לדווח פעם בשנה הצהרת הכנסות למע"מ, ולמס הכנסה בהתאם למקדמות או צפי (שיקול רו"ח) ובסוף השנה מבצעים את החישוב על ידי הדו"ח השנתי.
כן.
בדו"ח השנתי יש לצרף דו"ח רווח והפסד, שבו בעצם צריכים להופיע מחזור ההכנסות ומחזור הוצאות. שמירה של כל הוצאות העסק תוביל לתשלום מס בדרגה נמוכה יותר.
מידע ראשוני
בוודאי. החלטה כזו תחייב אותך להגיש טופס 106 בתור שכיר + דו"ח רווח והפסד – כל אלה נכנסים לדוח שנתי שמוגש לרשויות. על בסיס דו"ח זה ניתן לקבוע האם מגיע לך החזר מס או חבות מס.
עוסק פטור הינו פטור מתשלום מע"מ, יחד עם זאת צריך להצהיר את ההכנסות למע"מ בסוף שנה לצורכי מעקב (עד 31 בינואר של השנה העוקבת).
עוסק פטור הוא עסק שמחזור עסקאותיו השנתי אינו עולה על סכום 98,707 ש"ח (נכון לשנת 2017)
לא.
התהליך מתחיל במע"מ, ולאחר מכן יש לגשת למס הכנסה ולביטוח לאומי להמשך פתיחת התיקים. עוסק פטור כמו גם עוסק מורשה וחברה בע"מ, מחוייב לפתוח תיקים בכל הרשויות.
תשלום
כן.
התשלום החודשי הינו קבוע.
בהתאם להיקף שעות העבודה הנדרשות לטיפול בתיק. בנוסף לזה, לפי גודל התיק, אופי ההתנהלות מול הרשויות וכמות מסמכים.
כן.
דו"ח שנתי, ייעוץ, הצהרת הון, טיפולים מיוחדים מול הרשויות ודומיהם נדרשים בתוספת תשלום.